+98 (35) 352 238 38 info@neypoolica.com شنبه تا پنجشنبه 8:00 الی 15:00 فارسی English العربية

لوله یو پی وی سی (UPVC) به همراه مشخصات و اطلاعات کامل

لوله یو پی وی سی (UPVC) یکی از پرکاربردترین نوع لوله در صنایع مختلف است. ما در این متن به معرفی این نوع لوله ها، کاربرد آنها، مشخصات و همچنین مزایای لوله یو پی وی سی می‌پردازیم و اطلاعات مورد نیاز جهت دریافت قیمت و خرید آن را ارائه میکنیم.

لوله یو پی وی سی (UPVC)

لوله یو پی وی سی یا پلی‌وینیل کلراید سخت، نوعی از لوله‌ پلیمری هستند که در صنایع مختلف به ویژه در سیستم‌های لوله‌کشی آب و فاضلاب، کاربرد گسترده‌ای دارند. این نوع لوله به دلیل مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و ضربه، در سیستم های انتقال آب و فاضلاب مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به وزن کم و تحمل دمای بالا، طرفداران بسیاری در صنایع مختلف از جمله صنایع کشاورزی و سیستم های انتقال برق دارد.

لوله یو پی وی سی (UPVC) در انواع مختلف و کاربرد متنوع توسط تولید کنندگان برتر کشور تولید می شود. لوله یو پی وی سی یا لوله پولیکا شرکت صنایع پلاستیک یزد، به صورت وسیعی در سیستم فاضلاب شهری، سیستم آبرسانی شهری، سیستم آبیاری تحت فشار و تامین آب از چاه و همچنین سیستم تخلیه آب باران به کار گرفته شده و نیاز مشتریان را برطرف می‌کند.

شرکت صنایع پلاستیک یزد محصولات خود از جمله لوله های UPVC را با برند نی پولیکا، با بهترین مواد اولیه تولید کرده و به بازار عرضه می‌نماید. در ادامه این مطلب به کاربرد و مزایا، و خرید لوله یو پی وی سی (UPVC) خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت لیست قیمت لوله یو پی وی سی (UPVC) شرکت نی پولیکا، با ما در تماس باشید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

جدول اطلاعات لوله های شرکت صنایع پلاستیکی یزد

لوله سایز (میلی متر) ضخامت (میلی متر) تعداد در بسته قیمت
لوله یو پی وی سی آب باران و ناودانی 40-125 1.5-2.5 1 تماس بگیرید
لوله یو پی وی سی فاضلاب ساختمانی 32-315 3-7.7 1 تماس بگیرید
لوله یو پی وی سی برقی 20-50 1.5-2.4 1-25 تماس بگیرید
لوله یو پی وی سی فاضلابی بدون فشار 110-315 3.2-9.2 1 تماس بگیرید
لوله های جارو مرکزی 50 2.8 5 تماس بگیرید

لوله یو پی وی سی یا لوله پولیکا

از متداول ترین راه های موجود برای لوله کشی آب و فاضلاب و یا عبور کابل های برق، لوله های UPVC یا همان Unplasticized Poly Vinyl Chloride بوده که به دلیل ویژگی های مناسب خود از جمله مقاومت بالا و وزن سبک، جایگزین بهتری نسبت به لوله های فلزی یا  PVC محسوب می‌شود.

در مقایسه با پی وی سی (PVC)، لوله یو پی وی سی (UPVC) فاقد نرم‌کننده‌ها (Plasticizers) بوده و به همین دلیل سخت‌تر و مقاوم‌تر است. این ویژگی‌ UPVC را برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالاتر و طول عمر طولانی‌تری دارند، مناسب می‌سازد.

لوله U-PVC یا لوله PVC-U؛ کدام صحیح است؟

به طور خلاصه، هیچ تفاوتی بین u-PVC و PVC-u وجود ندارد. چرا که این دو اختصار نشانگر یک ماده هستند و عملا با هم تفاوتی ندارند.

PVCu در سطوح بین المللی عمومیت بیشتری نسبت به U-PVC دارد. اما در کشور ما یو پی وی سی بین نصاب ها و بازاری ها متداول تر است. به هر حال یو پی وی سی و پی وی سی یو هر دو یکی هستند. تغیر نام UPVC به PVC-u در دهه 1980 انجام شده تا با استانداردهای اروپایی همگام شود و یک نام‌گذاری جهانی ایجاد کند، زیرا بیشتر زبان‌ها PVC را قبل از U تلفظ می‌کنند.

لوله یو پی وی سی یا لوله پولیکا

انواع لوله یو پی وی سی

لوله یو پی وی سی (UPVC) که به شکل متداول ممکن است لوله پلیکا نیز شناخته شود انواع مختلفی دارد. انواع لوله های UPVC عبارت اند از:

لوله های آب باران و ناودانی

لوله های آب باران و ناودانی لوله هایی هستند که برای جمع آوری و انتقال آب باران مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله اب باران یا لوله ناودانی در شرکت نی‌پولیکا با ضخامت های 1.5، 1.8، 1.9، 2 و 2.5 میلی متر و اندازه های 40 تا 125 میلی متر تولید و به بازار عرضه می‌گردند. این ابعاد استاندارد هستند و اکثر لوله های یو پی وی سی اب باران و ناودانی نیز در این ابعاد تولید می شوند.

لوله های فاضلاب ساختمانی

لوله فاضلاب ساختمانی برای جمع آوری فاضلاب ساختمانی و انتقال آن به سیستم فاضلاب عمومی استفاده می‌شوند. این لوله ها با ضخامت های 3 الی 7.7 میلی متری تولید می‌شود.

لوله های برقی UPVC

لوله های برقی که به به لوله های چسبی نیز معرف هستند در برق رسانی و عایق بندی اتصالات برقی به کار گرفته شده و در ضخامت های 1.5، 1.8، 1.9، 2 و 2.4 میلی متر و تعداد 1 الی 25 عدد در هر بسته به فروش می‌رسد. استفاده از لوله برقی یو پی وی سی (UPVC) باعث می‌شود که اتصالات برقی از رطوبت، ضربه و لرزش در امان باشند.

لوله های فاضلابی بدون فشار

این لوله ها برای انتقال فاضلابی که به طور طبیعی و بدون نیاز به فشار جریان دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله های فاضلابی بدون فشار نی پولیکا در اندازه های 110 الی 315 میلی متر و ضخامت 3.2 الی 9.2 میلی متر تولید می‌شوند.

لوله های جارو مرکزی

این نوع لوله در سیستم جاروکشی مرکزی کاربرد دارد. یک ساختمان چند طبقه و چندین واحدی را تصور کنید که هر کدام از واحد ها یک خروجی جارو دارند. این نوع لوله های در ساختمان های مدرن امروزی جایگاه ویژه ای دارند. لوله های جارو مرکزی شرکت نی پولیکا با ضخامت 2.8 میلی متر و طول 3.4 متر تولید شده و با تعداد 5 عدد در هر بسته به فروش می‌رسد.

شما می توانید انواع لوله های یو پی وی سی تولید شده بر اساس استانداردهای بین المللی را هم اکنون از ما درخواست نمایید. برای این منظور کافیست با مدیر فروش شرکت نی پولیکا در ارتباط باشید

هم اکنون تماس بگیرید

کیفیت لوله های یو پی وی سی

کیفیت لوله‌های یو پی وی سی بسیار حائز اهمیت است. این لوله‌ها باید بر اساس استانداردهای مشخصی تولید شوند. به طور مثال لوله های تولید شده باید دارای انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر ضربه و دوام بالا باشند. همچنین، مهم است که تولیدکنندگان از استفاده از هرگونه مواد افزودنی که می‌تواند به کیفیت لوله‌ها آسیب برساند، خودداری کنند.

لوله های یو پی وی سی را نباید با لوله‌های پلی‌اتیلن اشتباه گرفت. این دو نوع لوله با وجود اینکه شباهت‌های ظاهری زیادی باهم دارند اما دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی هستند. لوله‌های پلی‌اتیلن معمولاً بدون هیچ ماده افزودنی تولید می‌شوند که یکی از دلایل پیشگیری از شکنندگی لوله در همین مورد است، اما متاسفانه برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه‌های خود و افزایش سود بیشتر، از مواد پرکننده دیگری استفاده می‌کنند و می تواند کیفیت لوله ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

دلیل مقاومت بالای لوله های یو پی وی سی

لوله‌های یو پی وی سی از نظر ظاهری شاید خشک‌تر و شکننده‌تر از لوله‌های پلی‌اتیلن به نظر برسند. اما، استانداردهای تولید UPVC به گونه‌ای است که این لوله‌ها باید تا حدی نرم و انعطاف‌پذیر باشند و در برابر ضربه مقاومت خوبی داشته باشند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که لوله‌های UPVC بتوانند در برابر فشارها و شرایط محیطی مختلف دوام بیاورند و طول عمر بالایی داشته باشند.

یکی از مشکلات رایج در بازار لوله‌های یو پی وی سی، ارائه محصولات بی کیفیت یا حداقل با کیفیت پایینتر از حد استاندارد است. بسیاری از لوله‌های یو پی وی سی که به مصرف‌کنندگان ارائه می‌شوند، به دلیل استفاده از مواد بی‌کیفیت و پرکننده‌ها، نمی‌توانند نیازهای مورد انتظار را برآورده کنند. خوشبختانه بسیاری از تولید کنندگان باسابقه و معتبر در کشور این موارد را در نظر میگیرند و نهایت دقت را برای تولید لوله های باکیفیت یو پی وی سی به خرج می دهند.

محصولات نی پولیکا در یک نگاه

لوله های آب باران و ناودانی

محصولات لوله UPVC شرکت نی پولیکا

لوله های فاضلاب ساختمانی

محصولات لوله UPVC شرکت نی پولیکا

لوله های upvc برقی

محصولات لوله UPVC شرکت نی پولیکا

لوله های فاضلابی بدون فشار

محصولات لوله UPVC شرکت نی پولیکا

مزایای لوله UPVC

لوله و اتصالات UPVC به دلیل ویژگی ها و مزایای خود در بسیاری از کاربرد ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از مزایای این نوع لوله ها عبارت اند از:

لوله های یو پی وی سی مقاومت و طول عمر بالا دارند

لوله های UPVC مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی دارند و به این دلیل در محیط های خورنده نیز می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. این نوع لوله ها دوام بالایی داشته و در شرایط سخت محیطی می‌توانند به صورت بلند مدت استفاده شده و بدون نیاز به تعمیر یا تعویض عمل نمایند.

وزن کم و تحمل دمای بالا از مشخصات بارز لوله یو پی وی سی است

این لوله ها با وزن کم تولید می‌شوند که باعث حمل و نقل و نصب آسان آن‌ها می‌شود. همچنین UPVC با مواد پایدار و غیر واکنشی ساخته می‌شود، بنابراین می‌تواند تا دمای 60 درجه سانتیگراد را تحمل کند و برای حمل آب آشامیدنی و دیگر انواع آب ها مناسب باشد. UPVC در برابر دمای سرد نیز مقاوم است و در هوای سرد نمی ترکد.

لوله یو پی وی سی (UPVC) غیر سمی است

لوله های UPVC از ماده ای غیر سمی ساخته شده اند. این امر UPVC را به یک انتخاب عالی برای کاربردهای آب آشامیدنی تبدیل می کند. از آنجایی که UPVC غیر سمی است، مواد شیمیایی را وارد آب نمی کند. لوله های UPVC صرف نظر از ماهیت آب حامل خود و از آنجایی که کاملاً بی بو و بی مزه هستند، رفتاری خنثی از خود نشان می دهند که آنها را به ایمن ترین گزینه برای حمل و نقل آب آشامیدنی تبدیل می‌کند.

تعمیر و نگهداری لوله های یو پی وی سی ساده است

لوله های UPVC به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و به راحتی تمیز می شوند. این امر UPVC را به گزینه ای عالی برای لوله کشی در مکان های صعب العبور تبدیل می کند. لوله‌های UPVC در برابر رسوب‌گیری نیز مقاوم هستند، بنابراین مانند سایر مواد لوله‌کشی نیازی به رسوب زدایی نخواهند داشت.

لوله های upvc کاملا مقرون به صرفه هستند

لوله های UPVC بسیار مقرون به صرفه هستند زیرا نصب آنها آسان است و نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارند. UPVC همچنین یک ماده سازگار با محیط زیست است که می تواند بازیافت شود. این امر UPVC را به گزینه ای عالی برای پروژه های پایدار تبدیل می کند.

پرسش های متداول درباره خرید و قیمت لوله های UPVC

به پرسش های متداول شما در مورد لوله های یو پی وی سی پاسخ داده ایم. در صورتی که سوال شما جزء موارد زیر نیست، با ما تماس بگیرید.

نحوه ارسال لوله های UPVC نی پولیکا چگونه است؟

شرکت نی پولیکا پس از تکمیل فرآیند سفارش، هماهنگی های لازم جهت تحویل محصول از درب کارخانه یا ارسال محصول توسط ماشین های حمل بار را انجام داده و محصول سفارش داده شده شما به دست شما خواهد رسید.

قیمت لوله های UPVC چگونه تعیین می‌شود؟

لوله های UPVC شرکت نی پولیکا با توجه به درجه یک بودن محصولات و رقابتی بودن قیمت ها، قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارند. قیمت لوله های UPVC نسبت به اندازه و ضخامت لوله متغیر است. برای دریافت لیست قیمت محصولات نی پولیکا با واحد فروش این شرکت در تماس باشید.

کیفیت محصولات نی پولیکا چگونه است؟

محصولات شرکت نی پولیکا دارنده نشان کیفیت برتر ایران بوده و با بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند و سپس در آزمایشگاه حرفه ای این شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از نظر کیفیتی مورد تایید باشند. محصولات درجه یک شرکت صنایع پلاستیک یزد، دارای استاندارد CE اروپا، استانداردهای ISO9001:2015 ، ISO45001:2018 ، ISO14001:2015 و گواهی سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) و الزامات سیستم مدیریت کنترل کیفیت نیز می باشند.

خرید لوله پولیکا به چه صورت است؟

خرید لوله های پولیکا، نسبت به نوع آن، به تعداد مختلف در بسته بندی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال لوله های برقی UPVC شرکت نی پولیکا به صورت 25 شاخه در هر کاور به فروش می‌رسد. برای خرید لوله پولیکا، با در نظر گرفتن نوع لوله مورد نظر می‌توانید با واحد فروش این شرکت تماس حاصل کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

کاربرد لوله پولیکا چیست؟

لوله‌ های پولیکا به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف از جمله آبرسانی، فاضلاب، زهکشی، تهویه و صنایع شیمیایی دارند. مقاومت بالا، نصب آسان، و دوام طولانی این لوله‌ ها، آن‌ها را به یکی از گزینه‌های محبوب در پروژه‌ های مهندسی و ساختمانی تبدیل کرده است.

تفاوت PVC و UPVC:

ترکیب شیمیایی: در PVC از پلاستی‌سایزرها استفاده می‌شود که موجب انعطاف پذیری بیشتر آن می‌شود. اما در UPVC از هیچ پلاستی‌سایزری استفاده نمی‌شود، به همین دلیل این ماده سخت تر و غیرقابل انعطاف است.

همچنین PVC مقاومت کمتری نسبت به حرارت یا مواد شیمیایی داشته اما UPVC در برابر مواد شیمیایی، ضربه و حرارت به دلیل نبود پلاستی‌سایزرها دوام بیشتری دارد.

کاربرد: PVC به دلیل انعطاف پذیری در کاربرد هایی مانند پوشش های الکتریکی، کفپوش ها، و برخی از انواع لوله کشی ها که نیاز به انعطاف دارند، استفاده می‌شود. اما UPVC به دلیل استحکام و مقاومت بالا، بیشتر در سیستم های لوله کشی آب و فاضلاب و دیگر سازه های ساختمانی که نیاز به مواد سخت دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر ویژگی ها: PVC در معرض حرارت بالا ممکن است نرم شود و تغییر شکل دهد و همچنین در معرض نور خورشید و اشعه UV تخریب می‌شود. UPVC در برابر حرارات و آتش مقاوم تر است و به علت استحکام در برابر نور خورشید در فضا های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در کل، انتخاب بین PVC و UPVC بستگی به نیازهای خاص پروژه دارد. اگر انعطاف‌پذیری و نرمی مورد نیاز باشد، PVC گزینه بهتری است، اما اگر دوام، استحکام و مقاومت در برابر شرایط محیطی مهم باشد، UPVC انتخاب مناسب تری خواهد بود.

کاربرد لوله های UPCV:

لوله ها و اتصالات یو پی وی سی به دلیل ویژگی های بسیار خود در سیستم های مختلفی کاربرد دارند. در ادامه به برخی از این کاربرد ها خواهیم پرداخت:

  • سیستم های آب و فاضلاب: لوله های UPVC به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی و همچنین طول عمر بالای خود برای انتقال آب آشامیدنی و فاصلاب شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله ها برای انتقال فاضلاب صنعتی که ممکن است حاوی مواد خورنده باشند نیز کاربرد دارند.
  • سیستم های آبیاری کشاورزی: این لوله ها به علت مقاومت در برابر مواد شیمیایی و کود های کشاورزی، برای سیستم های آبیاری قطره ای و آبیاری تحت فشار مناسب هستند.
  • سیستم های تهویه مطبوع: لوله های UPVC برای انتقال هوای سرد و گرم در سیستم های تهویه مطبوع (HVAC) نیز استفاده می‌شوند.
  • سیستم های جمع آوری آب باران: این لوله ها برای جمع آوری و انتقال آب باران از سقف ها و سایر سطوح به مخازن یا سیستم های دفع یا به طور کلی برای ناودان ها و مجاری آب مناسب هستند.

سایر کاربرد های لوله های UPVC عبارت اند از: سیستم تامین آب از چاه، انتقال کابل های برق، صنایع دریایی، سیستم گرمایش از کف و شبکه های توزیع گاز.

تولیدکنندگان لوله یو پی وی سی (UPVC) در یزد

در استان یزد تولید کنندگان لوله یو پی وی سی چند شرکت و کارخانه بزرگ و قدیمی هستند که هر کدام از این شرکت ها بخش اعظمی از تولید لوله یو پی وی سی کشور را به عهده دارند. اگر در استان یزد زندگی می کنید و این مطلب را مشاهده می کنید بد نیست با شرکت ما ارتباط داشته باشید. شرکت صنایع پلاستیک یزد با برند نی پولیکا از قدیمی ترین تولید کنندگان لوله یو پی وی سی در کشور است.

این مجموعه با بیش از 45 سال حضور فعال در بخش ساختمان، مسکن و کشاورزی، از تولیدکنندگان برتر لوله و اتصالات UPVC است. لوله یو پی وی سی این شرکت برای آبرسانی کشاورزی، اتصالات جارو مرکزی، عبور کابل های برقی با قابلیت خم سرد و ضد اشتعال و همچنین فاضلاب ساختمان مورد استفاده و ازمون قرار گرفته و اماده ارائه باکیفیت ترین محصولات در این زمینه است.

شرکت صنایع پلاستیک یزد با برند نی پولیکا دارنده نشان کیفیت برتر ایران، گواهینامه مبحث 19 ساختمان، و استاندارد های ایران و اروپا بوده و افتخار همکاری با شرکت هایی از جمله شرکت آب و فاضلاب، مخابرات، شهرداری و… را داشته است.

این شرکت همواره تلاش داشته با ثبات قیمت و کیفیت محصولات تولیدی، مشاوره و ارائه خدمات پس از فروش موجب رضایت مشتریان خود شود و اعتماد دو جانبه ای را فراهم آورد.

لوله یو پی وی سی

قیمت لوله پولیکا

لوله پولیکا یا لوله  UPVC محصولی پرکاربرد در صنایع ساختمان سازی بوده و به علت مزایا و ویژگی های خود، در سیستم های مختلف به کار گرفته می‌شود. قیمت لوله پولیکا در یزد، بسته به نوع لوله و کاربرد آن متفاوت است. در شرکت نی پولیکا با توجه به درجه یک بودن محصولات، قیمت لوله UPVC بسیار مقرون به صرفه بوده و با سایر شرکت ها به خوبی رقابت می‌کند. از آنجا که قیمت لوله پولیکا طبق اندازه، ضخامت و تعداد آن لوله در بسته متغییر است، برای اطلاع از قیمت و دریافت لیست قیمت لوله UPVC می‌توانید با کارشناسان مجرب شرکت صنایع پلاستیک یزد (نی پولیکا) در تماس باشید.

خرید لوله UPVC در یزد

برای خرید لوله UPVC لازم است اندازه و ضخامت لوله مورد نظر خود را انتخاب کرده و با کارشناسان شرکت نی پولیکا در تماس باشید. کارشناس مجرب شرکت صنایع پلاستیک یزد در ساعت کاری پاسخگوی تماس تلفنی شما هستند. با هماهنگی لازم می‌توانید لیست قیمت محصولات شرکت نی پولیکا را با تمام مشخصات لازم دریافت کرده و برای خرید لوله پولیکا مورد نظر خود اقدام کنید.

لوله پولیکا در یزد به علت صنعتی بودن این شهر، در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. خرید لوله UPVC در یزد از طریق تماس با این شرکت و همچنین مراجعه حضوری با هماهنگی قبلی مقدور می‌باشد.

جمع بندی

لوله‌های UPVC به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد در صنایع مختلف شناخته می‌شوند. این لوله‌ها به دلیل عدم استفاده از نرم‌کننده‌ها در ترکیب خود، از مقاومت بالایی در برابر خوردگی، مواد شیمیایی، و شرایط محیطی سخت برخوردار هستند. همچنین، طول عمر بالا، وزن کم، و نصب آسان از ویژگی‌های برجسته لوله‌های UPVC به شمار می‌روند.

کاربردهای گسترده لوله‌ یو پی وی سی شامل سیستم‌های آب و فاضلاب، آبیاری کشاورزی، تهویه مطبوع، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، و سیستم‌های جمع‌آوری آب باران است. این لوله‌ها به دلیل سطح داخلی صاف، افت فشار کمتری دارند و رسوب‌گذاری در آنها به حداقل می‌رسد. همچنین، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و آتش، این لوله‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در فضاهای باز و محیط‌های خورشیدی تبدیل کرده است.

با توجه به مزایای اقتصادی، سازگاری با محیط زیست، و ویژگی‌های فنی برتر، لوله‌های UPVC انتخابی ایده‌آل برای پروژه‌های مختلف در زمینه‌های صنعتی، ساختمانی، و کشاورزی محسوب می‌شوند. برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد لوله یو پی وی سی یا به طور رایج لوله پولیکا، خرید، درخواست نمایندگی، اطلاع از قیمت و… با واحد فروش شرکت صنایع پلاستیک یزد تماس بگیرید.

 

منابع استفاده شده در نگارش مقاله لوله یو پی وی سی (UPVC):